نرم افزار انتخاب رشته 1402

نرم افزار انتخاب رشته 1402

کارنامه  نتایج مرحله اول آزمون سراسری در مرداد ماه اعلام می شود. پس از اعلام نتایج مهم ترین موضوع توجه به انتخاب رشته کنکور صحیح و منطقی است. بازار انتخاب رشته در این ایام بسیار داغ خواهد شد و افراد زیادی از عدم آگاهی داوطلبان سوءِ استفاده کرده و پول‌های هنگفتی برای مشاوره‌های بی‌کیفیت دریافت می‌کنند. اما در این میان، مؤسسات با سابقه ای هم هستند که هر ساله مشاوره‌های دقیقی برای انتخاب رشته رایگان ارائه می‌کنند.

 

نرم افزار انتخاب رشته 1402 گزینه دو

موسسه آموزشی فرهنگی گزینه دو هرساله سامانه مشاوره بهترین نرم افزار انتخاب رشته خود را به صورت رایگان در اختیار داوطلبان کنکور در سراسر کشور قرار داده است. در این مقاله سعی کرده ایم با استناد به مشاوره انتخاب رشته گزینه‌دو، به طور عملی و گام به گام، روش اصولی انتخاب رشته را بررسی کنیم. 

علاقه داوطلب حرف اول را می‌زند

مهم ترین اصل در انتخاب رشته، توجه به علاقه مندی های داوطلب است. اما چگونه می توان به این علاقه مندی پی برد؟ یکی از مؤثرترین راه‌ها، کسب اطلاعات در مورد رشته‌ها، آگاهی از واحدهای درسی و آینده شغلی آن‌هاست. فراموش نکنید که دانشگاه و شهر محل تحصیل نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. بنابراین اولین قدم، شناخت علاقه مندی‌ها و انتخاب رشته بر اساس آن است. در سامانه انتخاب رشته گزینه دو داوطلب می‌تواند رشته‌ها و شهر‌های مورد علاقه خود را در پنج اولویت دسته بندی کند و دقیقا بر اساس علایق خود انتخاب رشته کند. 

با کمک تست هالند علاقه‌مندی‌های خود را با یک شغل مطابقت دهید

مهم ترین هدف از انتخاب رشته، آمادگی برای یک شغل یا حرفه است. کارهایی هستند که شما از انجام دادن آن‌ها لذت می‌برید. کلید وارد شدن به شغلی رضایت‌بخش این است که علایق اساسی خود را با آن شغل تطبیق دهید. به‌عنوان‌مثال، اگر یک فرد برونگرا و اجتماعی تمام روز را تنها در یک دفتر کار کند، حتما از لحاظ روحی شدیدا اذیت می‌شود. یا اگر فردی شخصیت هنری داشته باشد، از اجرای قواعد سخت‌گیرانه در کار متنفر خواهد بود. به همین دلیل است که آزمون‌های رغبت سنج شغلی می‌تواند بسیار مفید باشد. آزمون رغبت سنج شغلی هالند، مادر بسیاری از آزمون‌های شغلی است. 

در حال حاضر کدهای هالند یکی از محبوب‌ترین مدل‌های مورد استفاده برای آزمون‌های شغلی است. ازنظر هالند انتخاب شغل و حرفه بایستی بر اساس شخصیت افراد باشد. در مدل هالند شش نوع تیپ شخصیتی وجود دارد و می توان گفت اکثر افراد به چند دسته زیر تقسیم می‌شوند: 

  • واقع‌گرا: عملی، فیزیکی، عینی، کنشی، ماشینی و ابزارگرا
  • جستجوگر: تحلیلی، روشنفکر، علمی، اکتشافی، متفکر
  • هنری: خلاق، مبتکر، مستقل، نامنظم، نوآور، رسانه‌ای، اهل نگاشتن و نوشتن
  • اجتماعی: تعاونی، حمایت‌کننده، کمک‌کننده، درمان / پرورش، آموزش
  • متهور: رقابتی، رهبری، متقاعد کردن، مقام
  • قراردادی: جزئی گرا، سازمان‌دهی، دفتری

آشنایی با انواع دوره های تحصیلی دانشگاهی مانند دوره روزانه، شبانه (نوبت دوم)، پردیس خودگردان، غیر انتفاعی و ... در انتخاب رشته صحیح بسیار مهم است. در فیلم زیر این دوره ها و شرایط تحصیلی آنها به صورت کامل توضیح داده شده است.

انتخاب رشته مجازی بر اساس اطلاعات صحیح و دقیق مشاوران بر این باورند که انتخاب رشته مجازی پیش از ثبت نهایی انتخاب رشته، از اهمیت بالایی برخوردار است. با استفاده از انتخاب رشته مجازی مشخص می‌شود که داوطلب شانس قبولی در چه رشته‌هایی را دارد، پس از آن داوطلب وارد انتخاب رشته اصلی می‌شود. در انتخاب رشته به شکل صحیح، رشته‌ها باید به صورت "بسیار خوش‌بینانه"، "خوش‌بینانه"، "منطقی"، "کف" و "بدبینانه" درنظر گرفته شوند. سامانه انتخاب رشته گزینه دو نیز دقیقا بر همین اساس و با تکیه بر بانک اطلاعاتی غنی خود، به شکلی منطقی رتبه داوطلب را پردازش کرده و بر اساس احتمال قبولی، لیستی از رشته‌ها را ارائه می‌دهد. قطعا پردازش منطقی و هوشمند سیستمی که بر اساس حجم زیادی از داده‌ها عمل می کند، بسیار دقیق تر از داده‌های محدود از یک جامعه آماری نامتوازن خواهد بود.

مزایای نرم افزار انتخاب رشته 1402 انتخاب رشته گزینه دو

  • بیش از 15 سال تجربه در اجرای نرم افزار انتخاب رشته
  • جامعه آماری مناسب در طی سال های اجرای نرم افزار انتخاب رشته
  • الگوریتم دقیق و بهینه شده انتخاب رشته براساس نتایج هر سال
  • امکانات مناسب ( اولویت بندی شهر , رشته و دوره تحصیلی و ... )
  • انتخاب رشته در سهمیه
  • امکان فیلتر براساس مشخصات فردی (جنسیت و ....)

نویسنده مطلب: گزینه دو گزینه

گزینه دو گزینه

پاسخ دهید

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...